Wednesday, July 9, 2008

Är gräset grönare på andra sidan?

Det är nog en fråga många människor ställer sig själv, och andra med för den delen.
Jag har just haft ett långt samtal om just detta med en av mina bästa väninnor om just detta.
När ska man man ta steget och våga se om det verkligen är så? Och om man väljer att klättra över staketet, finns det då fortfarande en chans att klättra tillbaka? Eller är det för evigt försent?
Vissa människor tar detta steget allt för ofta, och hoppar över gärdsgårdar efter gärdsgårdar i hopp om att nästa äng ska vara ännu grönare och ha ännu finare klöver.

När vi pratade om detta kom vi nog båda fram till att vi båda tillhör den sorten av människor som lever efter devisen "att vara sin egen trädgårdsmästare" och "det du sår får du skörda".. eller i alla fall försöka.
Min trädgård kan se förjävlig ut med gul gräsmatta och massor av maskrosor, medans grannens gräsmatta sprudlar av grönska. Betyder detta att jag borde strunta i min lite tafatta trädgård och köpa mig en ny kollonilott istället?
Nej, inte om du absolut inte "måste"!
Slå på vattenspridaren och och börja plocka ogräset ur mattan! Ge inte upp!
Kom ihåg du vet vad du har, men du vet aldrig vad du får!

Jag talar givetvis om förhållanden.

Jag är lyckligt lottad med ett förhållande/gräsmatta där vi båda hjälps att att vattna!
Alla har inte den turen, men ge inte upp för det.
Försök en stund till.. hjälper det inte? Nej då kanske det är dags att hitta en ny tomt, men Ge Inte Upp!
Jag tror på dig min älskade vän, Jag tror på kärleken, ge inte upp!

Kärlek/ Kajsa.

No comments: