Sunday, May 17, 2009

Denna Dagen - Ett liv!?

Jag möts i mitt jobb vardag av lyckliga människor som är tacksamma för att ajg som hemtjänst komme roch hjälper dom! jag möter människor som faktiskt njuter utav att bli gammla och bara få sitta i sin gungstol och se på barnbarnsbarnen som leker på golvet, eller dom som faktiskt älskar att inte ha några som helst uppoffringar utan kan gå ut och dra rundor på stan, vara med i en filmförening eller bara njuta av livet! Dom dagarna jag träffra dessa människor, det är dom lättaste jobb-dagarna som finns. Men är dte dom bästa? Njaaa. Dom bäsa är nog dom dagarna jag faktiskt får gå hem och vara helt slutkörd över alla problem med allt. Dom dagarna jag träffar dom vårdtagarna som faktiskt inte har dte som himla lätt, dom som beklagar sig, dom som surar och skriker, dom som bara inte vill längre. Varför? Ja för det är där jag känner att jag behövs. Det finns alltid en sorts speciell vårdtagare som "alla hatar att gå till!" Och han vill inte ha oss där.. Tror vi. För när man väl trängt sig på ( Ja det känns så ibland, och ibland är det nödvändigt) Då så släpper det, det kan ta 2 minuter eller 2 år, mene fetr ett tag så är man riktigt goda vänner. Den bästa vårdtagaren är den som skäller och gnäller, men när man går får man hhöra på omvägar av barn eller kollegor hur mycket han/hon uppskattar en! Då lever man i sitt jobb!:)

Idag har jag dock bara haft "mys-tans-dag"! Det är dne dagen då man får det braiga schemat med dom mysiga tanterna som gärna bjuder på fukost;) Fast man hinner aldrig me det tyvärr! Men idag var en sådan dag som passade bra för mys-tanterna:)


Jag tänkte fortsätta på lite sen förra inlägget. Många undrade vem Jag skulle vilja vara i sex and the city..

Hmm Carrie är jävligt gnällig, men snygg...
Nej jag vet lätt utan att behöva tänka att jag skulle vilja vara den självständiga Miranda!
Hon som lever i för sig sälv och sina rättighter, och är så där vardagsful, men ashet när hon fixar till sig;)

Och Mikaela! Nope jag berättar inte vem som tycker att vi lever i SATC-världen, tänk efetr själv så listar du ut det!
Dessutom är du mer GRAMSE i Bumbibjörnarna än Dr snuggles;)

Kärleeek!

3 comments:

Unknown said...

Det är Malin som tycker det, eller hur? :P


Jag äter upp min hatt om det inte är Malin!

Erika said...

Så fint Kajsa! Du är rätt människa på rätt plats. Hoppas att någon med din inställning vill ta hand om mig när jag blir gammal (om några år).

Jag hoppas att jag kan känna att jag får vara mig själv och vissa dagar vara en tjur-kärring och andra dagar vara en bull-mormor med färska frukostfrallor.

Kramizar som vår svägerska säger.

Unknown said...

OCH VAD MENAR DU MED ATT JAG ÄR GRAMSE?