Saturday, January 10, 2009

Nyårstal.

På nyårsafton höll jag tal för mina vänner:)
är är det.

Nu mina vänner , alla som vi känner, året går mot sitt slut.
Året 08 ett år som alltid kommer sticka ut.
Oj vad mycket som hände, vår tur eller otur kanske vände?
Vår älskade värld, den förändrades, och ekonomin stark försämrades.
En fralla kostar skjortan, och våra banker vi får igenporta.

En Buske till president, ja han sin broar nu har bränt. Obama nu "världen" ska leda, Och den andra vi äntligen fick avskeda!

Vad hände då i våran vänskapskrets?
Jag tror att det som sysslades med mest, var sing star och buzz,
öl opch vin och en och annan bacardie Ruzz!

Johan och Christel erat året var nog så turbulent, men nu det verkar som om det nu åter är rättvänt!
Jenny och Björn, ni flyttade hit, till ert nya palats, och ni slapp er gamla byggarbetsplats.
Nicole och Mikael gjorde precis likadant, dom flytta till något annat som nu känns väldigt hemvant.
Malin min älskade skatt, Vad Vore jag utan ditt härliga skratt?
Du hade något på känn, och fann en NY kärlek i en Gammal Pojkvän!

Jag för min egen del, har heller inte haft det fel.
Jag har det bättre än någonsin förr, när jag fick öppna kärlekens dörr!
Hokus pokus, och simsalabim, där stod han min älskade Joakim.
Jag trodde aldrig i mina dar, att jag skulle träffa någon på Bahnhof BAR!
Jag var full som ett ägg, som ramla hit och dit. och han, han var ett ohyffsat drägg som mest snacka skit..
Vägen hit var inte lätt, men vi kände att det var hundra procent rätt!
Men så är vi nu båda på plats i vårt underbara lägenhetspalats!
Jag trodde inte det var sant, att jag äntligen skulle få min älskade fjant.

Men här står jag, på själva nyårsaftonskväll, och alla och en var ser ut som en vacker modell.
Alla är samlade och jag känner sådan lycka, hur i hela fridens namn kan jag låta bli att tycka! Att vår lilla värld är underbar och fin, även om en och annan skapar intrig, så det nästan blir krig.

Låt Nu den sista stunden vi minnas, att vi ska vårda vårt hjärta så vi slipper uthärda, den hemskaste smärta. som man bara känner när man blir sviken och övergiven, även om det sägs att allt läks med tiden.

Så jag lyfter mitt glas med spirande bubbel, låt oss hoppas det blir ett år utan kärlekstrubbel!
Gott nytt år, kom ihåg att älska varandra, för nu det nya året jag ska omfamna!



Kajsa Johansson. 081231.

No comments: