Monday, August 30, 2010

Kultserien lever.

1989 spelades det in en serie i USA som gjorde stort intryck på tv- och filmskapandet. 1990 va det dags för Sverige att få ta del av detta...

Jag talar så klart om TWIN PEAKS! En kultförklarade serie, med huvudmålet att få svar på frågan "VEM MÖRDADE LAURA PALMER?"

Det är 20 år sedan TP hade premiär i Sverige, det valde kanal 9 att fira genom att visa den igen.. dock orkade inte jag och Joakim vänta en vecka i taget för varje nytt avsnitt, utan slog på stort och köpte boxen. Vi har nu sett några avsnitt då och då, ibland har det tagit en hel dag för oss, och vi har bara lämnat tv:n för intag av föda och toalettbesök. Men nu är det slut... och vilket slut då?!!! Jag kände mig helt tom, vad ska vi göra nu, vad händer nu? Jag måste dock erkänna, att Laura Palmers mördare var inte svår att komma på efter ett antal avsnitt, Jocke som sett serien förr hade dock glömt vem det var, vilket har gjort det mer spännande. Men som sagt jag känner mig så tom.. lite besviken, varför tog det slut? Åhhhh Agent Cooper..:(

Någon som har ett förslag på vilken tv-box man ska sätta tänderna i nu? Och Nej TRUE BLOOD eller andra vampyr-serier går bort. Tack:)

Kärlek


Agen Dale Cooper

4 comments:

johanna said...

GOSSIP GIRL !!! Så jävla bra. Kanske inte PRECIS så bra som twin peaks men ändå så bra :D

Joakim said...

Johanna! ALDRIG! Det kanske skulle mer ståt att vi skulle titta på det tillsammans! Och då kan jag säga att gossip girl går fett bort!

Emi & tollarna said...

Hm det finns väl massor av boxar - NCSI, CSI sen måste det ju vara Gilmore Girls och tja Glee kanske?
Finns väl lite Star Trek och StarWars boxar - clintan filmer mm här i skåpen...

Alle said...

Kan man få låna boxen såhär i väntanstider? Jag har önskat mig mad men i födelsedagspressent. Den kan ni få låna när jag tittat klart, om jag nu får den vill säga.