Friday, August 21, 2009

Duktiga.

Det är vad vi har varit idag! Städat, städat och åter städat!
jag började vid 10-tiden, och Joakim joinade mig vid 15-tiden. Sen har vi hållit på fram och tillbaka till ungefär 21.00! Det har varit mycket plockande, rensande, skurandes etc. Och det tar sin tid det. Jag har till och med skurat köksluckorna! det enda negativa är att det knappt syns någon skillnad för köket ändå är så skabbigt.. INTE VÅRT FEL!

Anledningen till detta ståhej är att imorgon kommer det gäster hit! Finfolk från Dalby! Och dom har hedersgästen Emi med sig, och hon måste ju få ett gott första intryck av sin morbro och "moster"

Men nu sova!


Kärlek!

4 comments:

Erika said...

Verkligen duktigt!!!! Jag hade en duktig dag i torsdags. Målade husgrunden, bättrade på lekstugan, tvättade fönstren på nedervåningen och strök och satte upp nya köksgardiner. Jag hann också handla mat. Man känner sig rätt nöjd när dagen är kväll och man får sitta ner och titta på resultatet.

Angenämt besök ni får, kul! Hoppas att ni kan komma hit helgen den 5-6 sep. Då är det namngivning för Elvis. Martin ringer Jocke och berättar mer (när mitt tjat har gett resultat). Så en dera dagen blir det väl ;-)

Emi och sTollarna said...

Ja Emi har då ett gott intryck av morbror och moster!! Hon somnade i bilen men berättade massor för farmor och farfar om sin släkt i Ängelholm ;)
Äntligen är vi hemma dock sent men vi är nöjda efter en hel dag och Emi hon uppskatta både presenter och gosandet.
Har Jocke blivit utfrågad om barnet han bar? hi hi hi

Joakim said...

Syster: nej han har ju inte blivit det.. så lite tråkigt var det faktiskt..

Erika: tyvärr så kan vi inte komma upp vi är redan bokade den helgen just för firandet av kajsas 2 systrar (20,25) och den ens sambo (30)..... så galet typiskt...

Kajsa: mmmmm vi var jätte duktiga nu ska vi bara bevara det med.. *Älskar dej*

Annette Persson said...

wow..och hur länge höll städningen i sig? ;)